poniedziałek, 17 listopada 2014

Daleko od miasta



Niedawno odwiedziła mój blog Aldia Arcadia, nie omieszkałam więc zajrzeć też do niej:)
Moją uwagę zwrócił post UCIECZKA NA WIEŚ, w którym Aldia zachęca do oglądania programu o tym samym tytule w Domo+.
Oglądałam nie raz. Wciąga:) Przede wszystkim różnorodność i możliwości. 
Myślę, że dzięki takim programom zmienia się też nasza wieś. 
Coraz więcej jest uroczych, klimatycznych i zadbanych domków. 
Zresztą, wystarczy przejrzeć blogi, gdzie koleżanki pokazują żywe tego przykłady :)

Ale jest to program brytyjski i pokazuje brytyjską wieś. Piękną, ale jednak brytyjską...
Uważam, że bliższa ciału koszula i chcę Was zachęcić 
(a może nie trzeba, bo już oglądacie) 
do programu polskiej produkcji także  w Domo+ pt. "DALEKO OD MIASTA". 
Nie jest to program o wnętrzach (chociaż też je pokazuje), a bardziej o...

Każdy odcinek zaczyna się od słów:
Nie zdarza Wam się czasami pomyśleć: "A może by tak rzucić wszystko i wynieść się na wieś. Odetchnąć pełną piersią i zająć się...
No właśnie.... Czym???"
I o tym jest ten program. Prowadząca odwiedza byłych mieszczuchów, którzy podjęli odważną decyzję i układają sobie życie na nowo - daleko od miasta. Chce wiedzieć, co robią, jak zarabiają na utrzymanie, czy nie brakuje im miejskich atrakcji i czy życie na wsi to sielanka. A może to nieustanna praca? To tylko kilka z wielu pytań, które zadaje bohaterom swojego programu.
W jednym z odcinków mogliśmy zobaczyć małżeństwo, które w Kadzidłowie otworzyło oberżę "Pod psem". Ale nie tylko. Zbierając stare domy stworzyli swoiste muzeum:








źródło:Sielskie Życie

A moja dygresja - na taką całkowita zmianę życia porywają się chyba w większości ludzie z korporacji.
Wiem coś o tym, bo w korporacji wytrzymałam 3,5 roku. 
Po czym stwierdziłam, że człowiek nie żyje po to, żeby pracować, 
lecz pracuje po to, żeby żyć. 
I podziękowałam. Czy żałuję? 
Odejścia na pewno NIE!

Pozdrawiam - Elli

7 komentarzy:

  1. Dziękuję kochana :)) O tak ten drugi program tez jest pewnie ciekawy - wiesz już tyle razy chciałam go oglądać i ciągle nie mogę... Własnie szukam, czy są odcinki on-line, ale nie widzę, a szkoda, chętnie bym obejrzała.
    A Ty mieszkasz na wsi? Ja w mieście ..;;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mieszkam w mieście, w niemałym, bo we Wrocławiu. I jak oglądam różne blogi, czytam artykuły w "Sielskim życiu", czy w "Werandzie Weekend", to tak mnie ciągnie do jakiegoś cichego miejsca. Z drugiej strony zadaję sobie pytanie, jak w programie o którym piszę: ale z czego tam się utrzymamy? Co będziemy robić? W sensie zarobkowym, bo zajęć jako takich nigdy mi nie brakuje :)
      A program możesz obejrzeć: wt.19.25, śr. 22.00, czw. 11.50, 16.00, so. 17.00, nd. 15.00. W soboty jest premiera, potem są powtórki. W tej chwili leci 11 odcinek, ale myślę, że za jakiś czas będą powtarzać całą serię.
      Pozdrawiam Cię serdecznie!

      Usuń
  2. Wczoraj znalazłam potem on-line powtórki, ale tylko fragmenty. Super :) Mam podobnie jak Ty.... uciekłabym na wieś....tylko jak pomyślę o dojazdach do miasta.... to mnie zniechęca. :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pozostaje nic innego, jak wygrana w totka :)

      Usuń
  3. Ja oglądałam tylko kilka odcinków, choć jestem bohaterką jednego z nich. Ale serial bardzo fajny! I powtórka teraz leci!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ej, no to gratuluję:)! Nie spodziewałam się, że sama bohaterka programu się do mnie odezwie :)))
      Zaraz się biorę do czytania Twojego bloga.
      A swoją drogą - zazdroszczę Ci (a właściwie Wam) decyzji i odwagi.
      Pozdrawiam!
      Aha! Skoro jest powtórka, to polecam obejrzenie wszystkich odcinków. Jest tyle tak różnych historii!

      Usuń
    2. Niestety nie mam telewizora, z wyboru. Więc pozostają mi zmontowane kawałki na stronie domoplus;]
      Pozdrawiam również!

      Usuń