poniedziałek, 2 lutego 2015

Jak zrobić wzór koronkowy na szufladzie - DIY


Nie jest to mój pomysł - mebli pomalowanych metodą "przez firankę" jest trochę w necie.
A ponieważ pomysł jest ciekawy i łatwy do zrealizowania, więc skorzystałam z niego.
Dzisiaj chcę Was przekonać, że realizacja jest naprawdę prosta i każdy (nawet bez zdolności manualnych) może sobie stworzyć własny, niepowtarzalny mebel.

Od szuflad odkręciłam ich czoła, a następnie od czoła odkręciłam uchwyt. 
Deskę pomalowałam na szaro:


Po wyschnięciu farby przycięłam na wymiar starą firankę:


Przymocowałam ją po lewej stronie takerem. Tak wygląda przygotowana część szuflady:


Następnie dokładnie całość pokryłam białą farbą w sprayu. Jeśli robicie to w domu, to zabezpieczcie dokładnie wszystko wokół. Ja po prostu cały pokój przykryłam folią malarską.
Po wyschnięciu ostrożnie zdjęłam materiał i moim oczom ukazała się piękna koronka. Według mnie ładniejsza niż na firance.


Każdy może sobie w ten sposób odświeżyć mebel, bo przecież każdy potrafi machać pędzlem czy wałkiem, każdy umie wyciąć firankę (firankę można kupić w lumpeksie za parę groszy, nie musi być duża, może być nawet poplamiona, byle wzór Wam odpowiadał), każdy potrafi malować sprayem. Ot, i cała filozofia! Proste? Proste! Polecam :)
Będzie mi miło, jeśli ktoś skorzysta z tego polecenia, a jeszcze milej, jeśli pochwali się efektem :)

Elli


14 komentarzy:

  1. Elu super Ci to wyszło ;-). Buziaki i dobrego dnia dla Ciebie ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Olu! A ja nie mogę się już doczekać efektów metamorfozy Twojej kuchni! Na pewno jak zwykle będzie cudnie, ale ciekawa jestem nowych pomysłów :)
      Pozdrawiam Cię serdecznie :)

      Usuń
  2. Mega pomysł i efekt świetny! Jestem zachwycona :).
    Pozdrawiam cieplutko!
    Marta :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale fantastyczny pomysł:-)
    Prosty, a efekt niesamowity:-)
    Muszę koniecznie wypróbować!
    Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie wypróbuj, to naprawdę bardzo proste :)
      Polecam!

      Usuń
  4. Wow! Weszłam sobie przez wujka Google a tu taka piękna metamorfoza szuflady! Pięknie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro tak - to witam Cię serdecznie!
      I zapraszam do pozostania :)

      Usuń
  5. Fajna sprawa. Zainteresowana metamorfoza też zrobiłam szuflady w pokoju dzieci. Wyszlo suuuuuuper!!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo dobry pomysl ktory mi sie bardzo podoba i ktory szukalam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Szukałam pomysłu na swoje mebelki, myślę, że skorzystam z tej podpowiedzi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam :) Ta metoda daje wiele mozliwości, w zależności od tego jaką firankę (z jakim wzorem) wykorzystasz.
      Powodzenia!

      Usuń
  8. Wykorzystywałam wiele razy koronki, naklejając je na tacę lub abażur, ale Twój pomysł zdecydowanie jest ciekawszy, w przyszłości wykorzystam na pewno.
    Pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
  9. kapitalna sprawa !!! właśnie tego szukałam.
    dzięki piękne za podpowiedź !!!

    OdpowiedzUsuń