piątek, 6 lutego 2015

Kuchnia od nowa



Nie poganiam przyrody, nie poganiam czasu, on już wystarczająco pędzi.
Dlatego nie usuwałam do tej pory zimowych dekoracji, nie dodawałam w mieszkaniu wiosennych akcentów. Ale wiosna sama mnie dopadła - dostałam w prezencie piękny, wiosenny kwiatek :) 
Dodałam mu osłonkę pod kolor, dostawiłam parę drobiazgów i powstała kolorowa, wiosenna aranżacja :) 
Przez jakiś czas będzie cieszyć oczy i poprawiać humor.



Ale dzisiaj chciałam napisać o czymś zupełnie innym. 
Ostatnio trochę maluję, a przy okazji testuję różne farby.
Będąc w jednym z marketów budowlanych odkryłam jakiś czas temu takie oto farby:



Tak, one tak się nazywają: "Kuchnia odNowa" :)
Według producenta można nimi malować szafki, ale także kafle. 
Te zaprezentowane jako przykład wyglądały całkiem fajnie.


Przeglądałam też stronę
http://www.kuchnia-odnowa.pl/
Co prawda wybór kolorów nie jest zbyt oszałamiający, 
ale opisana łatwość zastosowania zachęca.
Zastanawiam się, na ile reklama pokrywa się z rzeczywistością. 
Czy farby, które są dedykowane do kuchni, są trwalsze niż inne farby?
A może ktoś już stosował te farby i mógłby podzielić się opinią?

Pozdrawiam - Elli

14 komentarzy:

  1. Ciekawa farba. Wiesz może jaka jest cena za litr.? Fajna aranżacja, wiosna sama Ciebie odnalazła. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie nie pamiętam, bo to już jakiś czas temu oglądałam, ale chyba coś około 40 zł.
      Tak wiosna sama mnie odnalazła i uświadomiła mi, że trzeba pomyśleć o wiosennych poszewkach. Same się nie uszyją :)
      Pozdrawiam Cię serdecznie!

      Usuń
  2. Myślę, że są :). Teraz wybór na rynku jest ogromny, a ja już 3 lata temu przemalowałam płytki w łazience i fronty szafek w kuchni! I można :)))
    Pozdrawiam cieplutko!
    Marta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzy lata temu! Marta, w takim razie zdaj relację, czym malowałaś (kafle i fronty tą samą farbą?)? No i jak pomalowane powierzchnie sprawują się przez ten czas? Jestem bardzo ciekawa :)))
      Pozdrawiam i zaraz idę do Ciebie, bo widziałam, że coś nowego zamieściłaś :)

      Usuń
  3. No nie, zdecydowanie tutaj zostaję ;-) Co post to ciekawszy! Pozdrawiam! Aga
    Tak mnie korci... za tydzień mąż wyjeżdża z dzieciakami... może coś przemaluję ?? W końcu dla siebie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że u mnie zagościłaś :)
      Mąż wyjeżdża za tydzień? Już teraz pomyśl, co chcesz przemalować, no i już poczyń odpowiednie zakupy (farby). Zobaczysz, że jak zobaczy efekt, będzie zadowolony. A jeszcze bardziej z tego, że to nie on musiał malować :)))
      Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Spieszę tylko donieść, że właśnie dzisiaj trafiłam na te farby w "mojej" castoramie. To znak, że kafle też mogę przemalować, bo już na ten wzór patrzeć nie mogę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Daj znać, jak będzie "po" :) I mam na dzieję, że zamieścisz zdjęcia u siebie na blogu :)
      Życzę powodzenia w działaniach i trzymam kciuki!

      Usuń
  5. Witam, ja pomalowalam pas roboczy w kuchni farba kuchnia od Nowa kolor bakłażan już jakieś 2 miesiące temu więc mogę podzielić się moimi spostrzeżeniami. Po pierwsze farba praktycznie nie ma zapachu, wyczuwa się jedynie delikatną woń amoniaku, co zupełnie nie przeszkadza. Pierwsza warstwę nakładalam wieczorem piankowym wałkiem. Farba nie pokryła w pełni jasnych kafli. Drugą warstwę nakladalam rano już pędzlem. Gdzieniegdzie widać delikatną fakturę pędzla, ale efekt super. Kolor bardzo intensywny i ściana doskonale pokryta. Na pas o długości 5 m i szerokości ok 50 cm wystarczyło jedno opakowanie chyba 0,5l. Po 2 miesiącach ściana wygląda bardzo ładnie mimo, że często ją przemywam woda z płynem do naczyń. Podczas gotowania tworzą się zacieki z pary wodnej, ale po przetarciu wilgotną scierka znikają. Mogę w pełni polecić tą farbę. Polecam też najpierw pomalowac fugi małym pędzelkiem a potem malować już wałkiem nawet 3 warstwy, żeby nie było zaciekow i faktury. Gdybym malowala drugi raz tak bym właśnie zrobiła. Pozdrawiam Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za tę informację, na pewno się przyda, bo cały czas sporo czytelników zagląda do tego posta :)
      Ciekawa jestem, czy malowałaś też szafki kuchenne tą farbą. I czy też się sprawdza.
      Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Cieszę się ze moja opinia może komuś pomóc. Żeby ją napisać zainspirowała mnie koleżanka, która widząc moją ścianę w kuchni, nie mogła uwierzyć, że jest pomalowana farbą:) Szafek kuchennych niestety nie malowalam, ale wydaje mi się, że efekt byłby też ok, skoro farba ma bardzo dobrą przyczepność do mało porowatych powierzchni kafli i tworzy raczej elastyczne powłoki. Niedawno malowalam regały w pokoju syna. Były to stare regaly z płyty meblowej z okleiną imitującą drewno. Uzyłam emalii akrylowej colours z castoramy. Część półek malowalam na biało, część na niebiesko. Efekt bardzo fajny, ale na biało trzeba było malować trzykrotnie gabkowym wałkiem. W przypadku niebieskiego koloru wystarczyła jedna warstwa. Tą farbę również mogę polecić. Ma odpowiednią gęstość i delikatny niedrażniacy zapach. Myślę, ze stosunek jakości do ceny jest bardzo dobry. A jeśli ktoś chce mieć w 100%zmywalne ściany w kuchni to polecam farbe Magnat ceramiczna. Farba jest dość droga, ale warto ja kupic, bo można z niej zetrzeć każde kuchenne zabrudzenie, bez ścierania farby ze ściany. W mojej starej kuchni miałam tą farbę i byłam bardzo zadowolona. Teraz po przeprowadzce pokusilam sie na nieco tańsza farbę Dulux. Farba nie jest już tak zmywalna. Podczas czyszczenia wilgotną scierką powłoka schodzi ze ściany wraz z zabrudzeniem. Mam nadzieję, że kogoś zainspiruję do niedrogich zmian:) ja sama ciągle szukam nowych inspiracji DIY, na różnych blogach, także na tym:) pozdrawiam

      Usuń
    3. Kasiu, bardzo Ci dziękuję za Twoje opinie. Są bardzo cenne. Farbę Colours znam, stosuję i mam o niej takie zdanie jak Ty. Chętnie zobaczyłabym zdjęcia Twoich prac :) Prezentujesz je gdzieś, to daj namiary. A jeśli nie, to proponuję Ci prezentację na moim blogu, oczywiście z zaznaczeniem, że to Twój "wykon". Co o tym myślisz?
      Jeśli byłabyś zainteresowana, to napisz na maila. Pozdrawiam!

      Usuń
  6. Pomslowalam szafki kuchenne rewelacja farby :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! A może trochę więcej informacji? Jak się malowało? Jak jest wydajność tej farby? Może zdjęcia? Chętnie zamieszczę je na blogu. Można się ze mną skontaktować na mail capsella.mail@gmail.com
      Wtedy inni mogliby skorzystać z takich informacji i doświadczeń :)

      Usuń