poniedziałek, 29 sierpnia 2016

Sernik inaczej podany



Podczas wyjazdu wakacyjnego miałam trochę czasu na przejrzenie tzw. "babskich" czasopism.
W jednym z nich trafiłam na zdjęcia i przepis "sernika na zimno do góry nogami".
Przyznam, że bardzo mi się spodobała ta forma podania i stwierdziłam,
że moja malowana na biało patera idealnie taki sernik zaprezentuje.



Cały dowcip polega na tym, że masę serową wylewamy do jakiegoś naczynia do zastygnięcia
(ja wylałam do okrągłej miski, ale myślę, że jeszcze ciekawszy efekt byłby w ładnej formie do baby),
na zastygniętą masę wylewamy galaretkę, 
a po scaleniu się całości, wykładamy do góry nogami na ładny talerz
(tak, żeby galaretka była u dołu).
Całość polewamy musem lub sokiem i dekorujemy owocami.







Z przepisu gazetowego nie skorzystałam, 
bo mam swój, wypróbowany i nie zamierzam go zmieniać.
Gdyby jednak ktoś chciał skorzystać z mojego, to proszę bardzo:

- pół kostki masła
- 1 szklanka cukru
- 1 całe jajko
- 1 żółtko
- 2 łyżki żelatyny
- pół kilo twarogu półtłustego

Masło, cukier, jajko  i żółtko ubijamy w malakserze na puszystą masę, 
następnie stopniowo dodajemy kawałki sera, cały czas miksując.
Na koniec dodajemy żelatynę rozpuszczoną w małej ilości wody.
I już :) 
Dalej postępujemy według opisu na początku posta 
lub po prostu tradycyjnie wylewamy do formy i na wierzch dajemy galaretkę.
Oczywiście można dodać do środka rodzynki, bakalie - według uznania.
Świetny deser na upały, bo nie wymaga pieczenia i jest zimny :)
Smacznego!

Elli






8 komentarzy:

  1. Świetnie wygląda, a twoja pomalowana na biało patera dobrze to podkreśla.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takich momentach patera bardzo się przydaje :)

      Usuń
  2. Biorę ten przepis, bo wygląda na prosty i szybki. No i sernik na zdjęciach jest bardzo apetyczny! Aż chce się spróbować :)
    Monia

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda rewelacyjnie!!! Chyba zrobię takie cudeńko na "zakończenie wakacji" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gwarantuję, że jak spróbujesz, będzie częstym gościem na Twoim stole :)

      Usuń
  4. Nie wygląda to na bardzo trudne - a wygląda przepysznie! :)

    OdpowiedzUsuń