poniedziałek, 11 kwietnia 2016

Prace balkonowe czas zacząć





Taki malutki balkonik, niby nic, a trzy duże worki śmieci z niego wyniosłam.
Tak, wreszcie wzięłam się za jego sprzątnięcie. 


Usunęłam wszystkie stare rośliny, umyłam regał metalowy, 
zdjęłam drewniane kratki z podłogi, 
wyczyściłam każdą z nich i to, co było pod nimi. 
A było tego, oj było.
Drewniane deszczułki miejscami straciły swój piękny brąz.
Musiałam je na nowo zabezpieczyć ciemnym woskiem.
No i nie byłabym sobą, gdybym czegoś nie pomalowała.




Nowy image dostały wiklinowe osłonki oraz sypiąca się konewka.
Wcześniej tak wyglądały:



W bieli są też doniczki (także przemalowane), ale te zaprezentuję dopiero z kwiatami.
Postanowiłam, że w tym roku będzie królowała biel (osłonki, doniczki, kwiaty) 
i brąz (wiklinowa osłona, drewniana podłoga) 
oraz miedź (naczynia miedziane w roli osłonek i dekoracji).
Teraz nie pozostaje nic innego, jak zaopatrzyć się w zieleń.
Mam nadzieję, że już niedługo spoza niej nie będzie widać sąsiadujących bloków.

Na razie staram się, żeby chociaż odrobina zieleni była w mieszkaniu:



Czasem wystarczy jeden kwiat lub gałązka. 
Moja kwiaciarka już się nie dziwi, 
gdy zamiast kwiatów kupuję gałązkę gipsówki lub jeden duży liść :)



Lubię też nietypowe kształty wazonów i wazoników.
A gdy jeszcze można je kupić okazyjnie lub przemalować,
satysfakcja jest podwójna.


Chcę już ciepełka, więc przywołuję wiosnę jak mogę :)
Pozdrawiam wszystkich słonecznie!

Elli






9 komentarzy:

  1. Balkon z pewnością będzie się pięknie prezentował!!! Ja w tym roku również stawiam na biel i na moim tarasie z pewnością nie zabraknie białych donic :-) i dodatków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już nie mogę się doczekać chwil, gdy siadam na nim, wystawiam twarz do słońca i łapię te chwile całą sobą....

      Usuń
  2. Mały, ale swój. Czekam niecierpliwie na zazieleniony balkon ;) Piękne masz wazony. Pozdrawiam Malwina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fotorelacje na pewno będą - uwielbiam robić zdjęcia roślinom :)

      Usuń
  3. Zapowiada się ciekawie :) Moja uwagę zwróciły szare świeczki z koronkowym wzorem - cudowne! Czarne wazony też bardzo ciekawe.
    Pozdrawiam!
    Monia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świeczki faktycznie są piękne z tym swoim delikatnym, koronkowym wzorem. Niestety, musiałam je wyprowadzić na balkon ze względu na bardzo intensywny, przeszkadzający mi zapach.

      Usuń
  4. Na balkonie jest bardzo miło - a to pewnie początek :)
    A do tego te wazoniki :) Jestem w szoku że są one przemalowane! Wyglądają znakomicie!

    OdpowiedzUsuń