piątek, 13 maja 2016

Jak przekuć wadę w zaletę - dekoracja ceglanej ściany



Co zrobić, gdy element mało dekoracyjny znajduje się 
w centralnym miejscu i bardzo Cię denerwuje?

Mam dwa sposoby:
1. przekuć go w atut
2. odwrócić od niego uwagę innymi elementami.




Tak było w tym przypadku. 
Ściana między oknami, nie dość, że pominięta przez "fachowców" 
podczas kładzenia gładzi, 
to jeszcze przez jej środek biegną piony centralnego ogrzewania.
Zasłonięcie rur nie wchodziło w grę, bo jednak jakieś ciepło dają.
Pozostało odwrócenie uwagi od nich.
Nierówności ściany zniwelowałam poprzez położenie tapety w cegiełkę 
(wykorzystałam resztkę pozostałą po odświeżaniu przedpokoju).
Następnie po obu stronach rur powiesiłam różne dekoracje.
Ale nie byle jakie dekoracje, 
tylko wybrane i dokładnie przemyślane.


Nie po raz pierwszy wykorzystuję pamiątki z tego mieszkania, znajdujące się tu od lat.



Do takich należy drewniany talerz obrazek drewniany inkrustowany.



Drewniany domek z pchlego targu z czasem zapełni się miniaturowymi dekoracjami.



Zdobyczny barometr, ciśnieniomierz i zegar w jednym zawsze się przyda.



Forma na babkę, o które pisałam wcześniej, 
w swojej pierwotnej roli nie sprawdziła się
(na babce niestety nie widać było tego misternego, pięknego wzoru),
zawisła więc tutaj, żeby cieszyć oczy. 
Takie zresztą było założenie przy jej kupnie :)


Młynek do kawy też ma dekorować, a nie mielić :)



Dla dopełnienia formalności zamieszczam zdjęcie mojej ściany "przed".
Sami porównajcie :)



Myślę, że osiągnęłam swój cel 
- teraz siedząc przy stole przyglądamy się ładnym drobiazgom.
Miałam na rurkach powiesić kulki cottonowe, ale to chyba będzie za dużo.
Teraz jest w sam raz!

Elli





7 komentarzy:

  1. Doskonały zabieg. Osiągnęłaś świetny efekt. Forma na babkę przepiękna:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba osiągnęłaś efekt, bo ja oglądając zdjęcia wcale nie zwrócilam uwagi nr rurki co. Dopiero, jak o nich przeczytałam, to je dostrzegłam. Jeśli tak samo jest w realu - to gratuluję :)
    Monia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W realu jest dokładnie tak, jak piszesz. Przynajmniej tak twierdzi kilka osób, które widziały pokój na żywo :)

      Usuń
  3. Ja myślę że zrobiłaś kawał dobrej roboty. Ja jestem zachwycona.
    Może też dlatego że również mam u siebie takie perełki architektoniczne i chętnie troszkę od Ciebie bym zgapiła... :) mogę ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgapiaj, zgapiaj :) Tylko koniecznie pochwal się efektami :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Świetnie dobrane ozdóbki!!! Ja również zapomniałam i nie zwróciłam uwagi na rurki :)...
    czyli udało się :) Pięknie!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń