czwartek, 7 lipca 2016

Mała szafka - wielkie mozliwości







Trones Ikea zachwyciła mnie zaraz po jej montażu 
- małe gabaryty, stosunkowo duża pojemność.
Generalnie nie lubię plastiku i najchętniej się go pozbywam,
tu jednak jestem w stanie przełknąć tworzywo sztuczne 
na rzecz funkcjonalności urody.
"Urody" - nie wierzę, że to napisałam.
Ale sami ocenicie po obejrzeniu dosyć licznych przykładów.
Pomimo pierwotnego przeznaczenia tego modelu: na buty, 
ja umieściłam szafkę nie w przedpokoju, a  w łazience 
i nie na buty, a na tzw. brudy. 
Ponieważ jednak w Oazie "brudów" mam mało, 
w pierwszej szufladzie trzymam zapas papieru toaletowego 
i suszarkę do włosów
(podobnie, jak na zdjęciu powyżej).

Jeśli nie pamiętacie, to dla przypomnienia prezentuję moje zdjęcia
(a więcej zdjęć i informacji TUTAJ):






Szafka zmieściła się w kącie, w którym nie miało prawa się nic zmieścić. 
To dzięki jej głębokości 18 cm.
Obawiałam się jej czarnego koloru (biała była zbyt "plastikowa"). 
Gdyby zrobiło się za czarno, namalowałabym na czołach szuflad biały wzór. 
Ale jest ok.



Przody  można pomalować, okleić, "upiększyć" jak tylko nam się podoba :)
Oklejenie przodów szuflad mapą świata zmieniło grupę szafek w obraz:

rasterbator IKEA trones:
zdjęcie - źródło


Ale najwspanialsza jest różnorodność zastosowania tej szafki. 
Oto kilka pomysłów.
Z powodzeniem może na przykład pełnić rolę szafki nocnej w sypialni:

Whipping up more storage space in a small home is no easy feat unless you know how to hack an IKEA Trones shoe cabinet.: Bedroom Storage:
zdjęcie - żródło



A tu też sypialnia i wspaniały przykład użytecznego zagłówka do łóżka:

Six white IKEA TRONES shoe cabinets are used to create a headboard for a bed.:
zdjęcie - źródło


Poniżej też wykorzystano je przy łóżku, ale z drugiej strony:

IKEA TRONES storage headboard | IKEA Hackers:
zdjęcie - źródło


W szufladach można trzymać prawie wszystko - dokumenty, książki, zabawki.
Jak widać poniżej, na zapasy żywności też świetnie się nadają:

Ikea Trones schoenopberger als voorraadkast:
zdjęcie - źródło

...albo na kosmetyki:

画像:
zdjęcie - źródło


lub pościel:

Six white IKEA TRONES shoe cabinets are used to create a headboard for a bed.:
zdjęcie - źródło


Mogą też być pojemnikami na śmieci:

The Trones shoe rack purchased at Ikea is very cheap and can be used as a generic container. With this little hack it becomes a smart garbagae bin.:
zdjęcie - źródło

A tu piękny przykład połączenia dwóch kolorów szafek - do czarnej obudowy wykorzystano białe szuflady, co pięknie zagrało na tle tapety w pasy:

Un recibidor con Trones de Ikea en blanco y negro : x4duros.com:
zdjęcie - źródło


I najlepsze na koniec :)
Cudowna aranżacja - nie mogę napatrzeć się na to zdjęcie.
Wszystko mi się tu podoba: lampa, dekoracje na górnej półce, kosz, dywanik, cieniowana czarna ściana.
A przede wszystkim otoczenie ekranu telewizorka półkami, które nie dość, że użyteczne, to wspaniale aranżują pustą ścianę.

Six IKEA TRONES shoe cabinets are arranged to create an entertainment center, with a TV sitting on one.:
zdjęcie - źródło

Czy jest jeszcze ktoś, kogo nie przekonałam do szafki Trones?
Bo ja gorączkowo myślę, gdzie jeszcze mogłabym ją wykorzystać u siebie :)

Elli


14 komentarzy:

  1. Też mam. Zakupiłam czerwone do pokoju syna na rysunki i zabawki. Teraz pomalowane na czarno wiszą w przedpokoju. Dołączam się do chóru pochwalnego, bo nie wadzą i dużo mieszczą:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawa jestem czym ją pomalowałaś i czy dobrze farba pokrywała, bo ich powierzchnia nie jest idealnie gładka.
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  2. Trzeba przyznać, że szafka jest naprawdę wielofunkcyjna :) U mnie w łazience by sie nie sprawdziła, bo ja mam ciągle kosz pełen prania ;)
    Zastanawiałam się nad nią, ale w roli do jakiej została przeznaczona - jednak nigdy nie miałam okazji zobaczyć jej na żywo, więc wolałam kupić coś co mogłam 'pomacać' ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem, jaki masz układ w łazience, ale wbrew pozorom ta szafka jest dosyć pojemna. Czasem lepiej zastosować dwa zestawy takich szafek niż wstawiać duży kosz. Tym bardziej, że można je zestawiać w pionie i w poziomie, co widać na przykładach, które zamieściłam.
      I jeszcze jedno, dzięki szufladom można od razu segregować pranie. A to duży plus, bo widzisz kiedy nazbierało się jednego koloru :)
      A jak będziesz w Ikei, to koniecznie "pomacaj" tę szafkę :) Polecam!

      Usuń
    2. A wiesz, że to niegłupi pomysł - przy okazji na pewno ją pomacam :D a przy remoncie łazienki pomyśle o niej :)

      Usuń
  3. WIEM!!! ja już wiem - ja chcę taką i już wiem gdzie ją sobie wstawię :) Będzie cudownie wyglądać ::)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno będzie cudownie wyglądać. Czekam, aż pokażesz swój pomysł na blogu :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Bardzo spodobała mi się ta różnorodność zastosowań, chociaż też nie lubię plastiku, ale jako kosz na śmieci wykorzystam na pewno. :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, bo od razu można segregować śmieci. A na wierzchu mozna podpisać, co gdzie wsypywać.

      Usuń
  5. Wspaniałe pomysły, chyba też sobie te szafki zakupię :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że będziesz z nich zadowolona. Nie są to szafki salonowe, ale zawsze gdzieś mogą się przydać :)
      Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny :)

      Usuń
  6. Aaaaa a ja już na stronie Ikei i oglądam ją z każdej strony :) Rzeczywiści =e bardzo praktyczna, baaaaardzo! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pomysłowa i bardzo praktyczna! Pozdrawiam!:))

    xxBasia
    http://kasztanowydomek.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń